Szívritmuszavar, extraszisztolék

Orvos válaszol rovat
Sokszor érzem úgy, mintha a szívem egy-egy ütést kihagyna. Voltam szívultrahangon, de semmi kórosat nem mutatott ki. Főleg nyugalmi állapotban érzem, ha fekszem vagy ha számítógép előtt dolgozom. A belgyógyász orvos annyit mondott, hogy a szív ingerületközpontjának zavara áll fent nálam.

Kaptam rá Betaloc Zok tablettát, de nem nagyon mertem szedni, mivel nem beteg a szívem. 40 éves nő vagyok, nem szeretnék ilyen erős gyógyszert szedni. Ön mit javasol? Már egy ideje ez a probléma tart nálam, attól félek, hogy nehogy károsodjon a szívem.
2012. 09. 11. | 13:28

A panaszai hátterében úgynevezett extraszisztolék állhatnak- ezek nem sorban érkező ütések, melyek után igyekszik a szív ismét rendes ritmusban verni, ez néha rövid szünet után lehetséges, ilyenkor érzi a nagyobb dobbanást. Többféle extraszisztolé van, melyeket EKG-val esetleg 24 órás EKG monitorozással (Holter-vizsgálat) lehet kimutatni, az eredmény birtokában lehet dönteni a kezelés szükségességéről. Ez a probléma azonban gyakran nem igényel speciális kezelést. Koffein fogyasztás kerülése javasolt.

Megpróbálható esetleg valamelyik recept nélkül kapható magnézium készítmény szedése is, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje! Rendszeres, közepes fizikai aktivitás (gyors tempójú gyaloglás, kirándulás, tánc, úszás, stb), illetve a napi stressz levezetésére relaxálás is javasolt.

Orvosszakértő 2012. 09. 13. | 19:45
Szóljon hozzá!
Kommentezéshez lépjen be, vagy regisztráljon
close