Címke: vese

Szívizomgyulladás és a reumás láz

A szívizomgyulladás kialakulásában több faktor játszhat szerepet. Streptococcus baktérium fertőzésének utóhatásaként reumás láz léphet fel például, amelynek egyik következménye lehet ...

Érelmeszesedés diagnózisa

Érelmeszesedésről akkor van szó, ha az ütőerek (artériák) belső falai beszűkülnek, megkeményednek. Az érelmeszesedés legjellemzőbb formája az atherosclerosis, amikor a ...

Érelmeszesedés tünetei

Az érelmeszesedés az ereink közül a szerveket friss, oxigéndús vérrel ellátó artériákat érintő, súlyos szöveti elfajulás. A tünetek attól függnek, ...

Magas vérnyomás, kivizsgálás

Tisztelt Doktornő! 22 éves fiatalember vagyok, de mégis már tinédzser korom óta küzdök magas vérnyomással. Sok-sok kötelező iskolai szűrővizsgálaton vettem részt, és mindenhol feltűnt a doktornőnek az állandó 155/85-ös érték. De olyan is előfordult már, hogy 210/140-et mértek (bár akkor nagyon izgultam, mert tudtam, hogy magas lesz az érték), és mindegyik orvos javasolta az azonnali, teljes kivizsgálást. Most már kicsit idősebb, nem középiskolás fejjel rávettem magam, és elmentem a háziorvosomhoz, aki azt javasolta csináltassak egy vérképet, mert abból biztosan kiderül, hogy mi lehet az oka. A vérkép rendben volt, így hát azt mondta csakis örökölhettem, mert ha más lenne, az a vérképből kiderült volna. A kérdésem az lenne, hogy esetleg lehet e a probléma forrása valami kardiológiai probléma, amit a vérkép nem mutat ki, vagy esetleg valami más állhat a probléma hátterében? Évek óta éllek ezzel a problémával, a közérzetem nem túl jó, néha fulladok is, sőt ritkábban még a mellkasom is szúr levegővételnél! Ezért gondolok valami kardiológiai problémára. Mi a véleménye a doktornőnek az esetemről?

Vérnyomásmérés

Tisztelt Doktor! Vettem egy vérnyomásmérőt, és ekkor derült ki, hogy magas a vérnyomásom és szívritmus zavart is kijelez. Mellkasi fájdalmam is szokott lenni. Azonkívül érzem a szapora szívverést és magas a pulzusom. Általában 160/90 és 85 és 110 a pulzus. Én 52 éves vagyok. Ön véleménye szerint ki kell vizsgáltassam magam?

Streptococcus, edzés

Tisztelt Doktor! 13 éves lányom versenyszerűen úszik. Kórházban volt jún. 10-13. között. A strepteszt pozitív lett. Antibiotikumot kapott. 1 hete újból magas láz, gennyes mandula. Újabb antibiotikum. Esténként fájdította a végtagjait, izomlázra gyanakodtam, hiszen naponta 2-szer edz. Sok utánajárás után megtudtam, hogy Ízületi fájdalom, és szívizomgyulladás lehet a betegség szövődménye. Kimutatható-e szívultrahangból a szívizomgyulladás? Úszhat-e, indulhat-e az országos bajnokságon jövő hét csütörtöktől?

Nehéz levegővétel

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Sok esetben van olyan érzésem amikor levegőt veszek, hogy többszöri próbálkozásra sikerült a levegővétel, a jobb vállam és hátba sugárzó folyamatos fájdalmam van. Nem túl erős, de aggaszt. Sokszor mozdulásra is van fájdalmam a jobb mellemnél és nagyon sokszor van hogy nyugalmi helyzetben is izzadok és hőhullámaim vannak. Ezek mellett valószínű hogy változókorban is vagyok mert már 6 hónapja nem menstruálok. De mivel Édesapám szívbetegségben meghalt 48 évesen én is tartok attól hogy valamilyen szívprobléma áll ezek a tünetek mögött. 47 éves vagyok sokszor fáj a fejem is és a fejemben zsibbadást érzek. Lehetséges infarktus jelei ezek a tünetek? Legjobban a nehéz levegővétel ami aggaszt.

Szív- és érrendszeri rizikófaktor

Érdeklődni szeretnék, hogy mi lehet az oka, hogy néha előfordul szívdobogás érzés enyhe szúrás, néha gyors szívverés. 12 órában dolgozok nappal éjszaka, stresszes munkát végzek. Cigarettázom, energiaitalt iszom. Érdemes vele orvoshoz fordulni?

Szívinfarktus?

Tisztelt Doktornő/Úr Azt olvastam, hogy a szívinfarktus jele lehet a felső gyomortáji fájdalom. Nekem ehhez társult a hátba sugárzó fájdalom is. 37 éves nő vagyok. Ez az érzés 5-8 percig tartott. Lehetek gyanús?

Frontin mellékhatás

Tisztelt Doktor! A feleségemnek magas vérnyomása van 74 éves elmentünk a házi orvoshoz ez kettő hete volt felírt 2 vérnyomás csökkentőt abból este bevett egy tablettát azóta nem és felírt frontin nevű nyugtatót ebből este bevett 1 tablettát másnap reggel és délben összesen 3 tablettát többet nem, mert én láttam, hogy valami nem stimmel a tabl 3x1 mg azóta tudom, hogy kezdésnek örült nagy dózis feleségem kb. 4 napig szinte éjjel nappal aludt a kezét lábát nem bírta emelni mindene fájt nem evett csak ivott olyan tüneteket mutatott mintha agyvérzése lett szinte nem tudott magáról kába volt beszéde stb. közben volt láza 38 éjjel 39 kapott lázcsillapítót keveset köhögött kapott. Antibiutikumot 3 napig azt mondta ügyeletes orvos jobb alul kicsi tüdődolog 3 nap múlva már nem volt láza se volt. Kihívtam az ügyeletet karácsony napján nem agyvérzés mondták csak a frontin hatása 175 vérnyomás leesett 100 /60-ra volt ügyelet 3 orvos is azt mondták kiürül majd a szervezetből lassan 2 hete de feleségem vérnyomása mindig alacsony aluszékony nagyon fáradt 30 perc után le kell feküdni néha remeg vagy izzad nincs étvágya fáradt, fáradt gyenge szellemileg frissebb már normális a beszéde, de az örült fáradság ami van sokat alszik vagy fotelba szundikál nem a régi 30 perc fent utána pihenés, gyógyszert most 1 tabl reggel concord 5 plus így a vérnyomása nappal 110 /60. Éjjel illetve reggel 140 150-/ 75 80 kérdés meddig ürül ki a frontin? Nincs e szív probléma a háttérben néha mozgásnál kifullad és gyenge.

close