Erős szívdobogás és ütés érzése

Orvos válaszol rovat
Néhány napja erős szívdobogás ill. "nagy ütés" érzésem van. 45 éves vagyok , magas vérnyomással, túlsúllyal, és pszichés problémákkal. A gyógyszerek, amiket szedek a következők: Reggel fél Lokren, 0, 25 Xanax, később Nolpaza 40 mg. Délelőtt 1 Wellbutrin 15 0mg sr. Délben és este a Xanax 1-1. Így a vérnyomásom 125-160 között mozog. Nevelőként dolgozom egy nevelőotthonban és eléggé stresszes az életem.

Voltam a háziorvosnál aki azt mondta, "Nem kell vele törődni. . . ". Bár engem nagyon zavar. Kértem, küldjön be kardiológiára , hogy kizárhassuk a szervi betegséget. De amíg ide eljutok (okt. 25) szeretném tudni, hogy tehetek-e valamit, lehet-e elnyomni ezt a rémisztő érzést.

Gondolok itt levegő vissza tartására, vagy vitaminra ami segíthet , hogy ritkuljanak a tünetek? Vagy tényleg ne törődjek vele és a megszokott tempómban éljem az életem?
2012. 10. 06. | 11:03

A panaszai hátterében úgynevezett extraszisztolék állhatnak- ezek nem sorban érkező ütések, melyek után igyekszik a szív ismét rendes ritmusban verni, ez néha rövid szünet után lehetséges, ilyenkor érzi a nagyobb dobbanást. Többféle extraszisztolé van, melyeket EKG-val esetleg 24 órás EKG monitorozással (Holter-vizsgálat) lehet kimutatni, az eredmény birtokában lehet dönteni a kezelés szükségességéről. Ez a probléma azonban gyakran nem igényel speciális kezelést. Kardiológiai kivizsgálás valóban indokolt a fentiek tisztázására. Koffein fogyasztás kerülése javasolt.
Addig is érdemes esetleg valamelyik recept nélkül kapható magnézium készítménnyel próbálkozni, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje!

Orvosszakértő 2012. 10. 09. | 19:44
close